Street art

När vi gick andra året fick vi lära oss om street art. Detta intresserade mig välsigt mycket och jag har sen dess börjat kolla allt mer på grafitti och på olika street arts och tänkt att det finns så många dolda konstnärer där ute som visar sin kunskap genom att göra det som är olaglig att måla grafitti. Vi fick under den kursen göra vår egna street art, och jag ville göra en street art som uppmärksammande människorna. Så jag målade en herre i kostym och slipps som sitter och bygger med lego, jag lade in den i photoshop och färglägde den där. Sedan gick jag ner till stan och tog bild på ett ställde där mycket affärsmän oftast går förbi. Jag tog kor tpå stället och photoshopade in min bild där. Budskapet med bilden var att man alltid är barn, man kan inte växa i från det och uttrycket "jag är för gammal" har ingen mening, för man blir inte för gammal för livet. Varöf rjag skulle sätta den vid ett ställe där mycket affärsmän gick förbi, var för att jag riktade den mest åt dom för att jag kände att det är dom som är den grupp av människor som tar vuxen livet allt för seriöst.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0